Godkänd biodlare

Hem Forum Allmän biodling Godkänd biodlare

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Någon som vet om det kommit ett nytt förslag på vad som kommer efter ”Godkänd biodlare”, eller förbereder man fortfarande detta på Jordbruksverket?

Jordbruksverket håller fortfarande på med detta.

Inga remisser eller utkast? Förhandsinfo?

Det lär dröja ett bra tag ytterligare, om myndigheten inte förändrat sina arbetsmetoder nyligen….

Jag har tyvärr en ny kollega sen ett par år, som trots en växande yrkesbiodling inte kan bli Godkänd Biodlare, eftersom utbildningen är lagd på is tills det nya systemet sjösätts. De som gynnas här är förstås Bitillsyningspersonerna, eftersom det inför varenda flytt ska besiktigas för kollegans del. Som vanligt får skattebetalarna och de enskilda företagarna betala med sin tid och sin skatt, för att de statsanställda vill leva länge på sina uppdrag.

Det lär dröja ett bra tag ytterligare, om myndigheten inte förändrat sina arbetsmetoder nyligen….

Jag har tyvärr en ny kollega sen ett par år, som trots en växande yrkesbiodling inte kan bli Godkänd Biodlare, eftersom utbildningen är lagd på is tills det nya systemet sjösätts. De som gynnas här är förstås Bitillsyningspersonerna, eftersom det inför varenda flytt ska besiktigas för kollegans del. Som vanligt får skattebetalarna och de enskilda företagarna betala med sin tid och sin skatt, för att de statsanställda vill leva länge på sina uppdrag.

Det är helt otroligt att man plockar bort ett system utan att kunna ersätta det med ett nytt. Oavsett det gamla systemets brister (och förtjänster), så har man hamnat i ett vakum just nu, och precis som du säger, det drabbar nytillkomna biodlare som behöver flytta sina kupor.

Jag har inte följt med forumet här inne det här året, men har det diskuterats någon angående uppropet; http://www.utrotayngelrota.nu Jag tycker det låter intressant, även om jag tycker att förslaget öppnar upp för en del frågor också.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in