Jag kan INGENTING om biodling men blev intresserad efter att ha läst en artikel om honung. Nästa steg: jag betalade in 485.00kr (SBR:s- och föreningsavgift) på kontonr 512-7113 Detta skedde den 18e september i år enligt mitt kontoutdrag. För ca 3 veckor sen, fick jag ett exemplar av ”Bitidningen”. Tre dagar senare, damp det ner i min brevlåda en faktura på 485.00kr gällande medlemskap för 2016! Nu förstår jag inte! Är kalenderår för SBRs medlemmar 3 à 4 månader? Eller kostar ”Bitidningen” 485.00kr? Jag trodde att de 485.00kr som jag betalade den 18e september i år gällde för 12 månader. Är det någon som kan hjälpa mig att förstå? Tack på förhand! /piquedard
Hej! På Biodlarnas hemsida under Bli medlem står: Medlemsåret är kalenderåret med undantag om du blir ny medlem efter 1 oktober. Ditt medlemskap gäller då resten av innevarande år samt hela nästkommande år. Hade du betalt efter 1 okt. hade det blivit som jag tror du förväntat dig Anette Irebro på SBR hanterar medlemskap om du vill prata med henne. Hitta biodlarförening, biodlare och gå gärna kurs så slipper du begå många misstag. /L-OW
Jag kan förstå din förvåning och kanske också frustration, du har betalat 485 kronor för ett medlemskap som sträcker sig från 18 september till 1 oktober, alltså lite drygt 10 dagar… 😮
Nog måste det finnas någon på kansliet som kan reglera detta?
Välkommen till biodlarforumet, och hoppas du hittar en förening som kan hjälpa dig med allt det praktiska.
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in