Träkupa norsk

Hem Forum Redskap Träkupa norsk

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Hej jag har tankar att börja med bin nästa år , gå en kurs i januari. har redan en granne som har bin som jag skal få vara med henne på olika moment bara bidräkten kommer hem.
    Har läst många trådar å hittat lika många svar, men inte hittat svar på just det jag undrar.
    Jag undrar om någon har erfarenhet av träkupa och ramar med norska mått?
    Å vart kan man läsa mer om vad dom gör annorlunda i Norge och få bättre vinter överlevnad på sina gårdar?( hittat en föreläsning från 2013 om detta men inte vad som sagdes )

Tanken är att bedriva ekologisk, därav träkupa önskan men vilken träkupa ska jag välja?

Tack

Använd den måtten för yngel låda ( så du har mycket plats för Ynglen ) sen till skattlådor har du halv Norsk ( HLS ) så spara du ryggen
    dessa kan du göra av vanliga brädor ( en fyrkantig sarg ) Har själv Norska lådor och kommer att ha HLS lätt vikts sargarna som är gjorda i friggolit , men du ska bara ha trä , skulle viljat till hört  någon sådan sertifiering med äger inte någon mark eller har någon plats som man kan garantera att det följes ekologiskt

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in