Yrkeshögskolan för biodling

Hem Forum Allmän biodling Yrkeshögskolan för biodling

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

Jag går i funderingarna att hoppa på utbildningen Yrkeshögskolan för biodling, http://yhbiodling.se/.

Jag vill utöka min biodling från hobby till bisyssla på sikt, och kanske kunna gå ner i tid från mitt nuvarande arbete. Och då kan ju utbilding vara bra.

Samtidigt är jag osäker på mervärdet av att lägga 2 års tid på något som jag redan utvecklas i. Jag är medlem i en mycket bra förening med frekventa träffar, och där är både hobbybiodlare och yrkesbiodlare. Jag lär mig mycket där.

Någon som har erfarenhet av utbildningen, både positivt och negativt? Går studierna att kombinera med annat jobb, eller blir man slav under CSN (igen)?

Bump!

Jag går i funderingarna att hoppa på utbildningen Yrkeshögskolan för biodling, http://yhbiodling.se/.

Jag vill utöka min biodling från hobby till bisyssla på sikt, och kanske kunna gå ner i tid från mitt nuvarande arbete. Och då kan ju utbilding vara bra.

Samtidigt är jag osäker på mervärdet av att lägga 2 års tid på något som jag redan utvecklas i. Jag är medlem i en mycket bra förening med frekventa träffar, och där är både hobbybiodlare och yrkesbiodlare. Jag lär mig mycket där.

Någon som har erfarenhet av utbildningen, både positivt och negativt? Går studierna att kombinera med annat jobb, eller blir man slav under CSN (igen)?

Eftersom ingen annan svarar kan jag svara och informera dig om vad jag hört från ett antal personer som genomgått utbildningen eller går utbildningen nu. Genom min verksamhet med biredskap har jag kommit i kontakt med ganska många  Alla är mycket positiva och har bara gott att säga om utbildningen och den kamratskap som råder inom årskursen. Jag vet inte om jag minns rätt men jag tror ca 70 st ansökte till vårens intagning och ca 30 antogs. Så om du söker dit är det nog idé att arbeta på ansökningen. Det är inte helt lätt att komma in

Tack för feedbacken! Lite konstigt tycker jag, att inte fler biodlare från gett sig till känna här. Eller finns det andra och mer populära biodlar-forum som de håller till på?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne. Logga in